fórum

Přidat komentář
Lama

Dřív jsem se k tomu nedostal, tak aspoň teď:

Díky moc za hru. Matrix je stabilně jednou z nejlepších šifrovaček. Poslední 4 ročníky (SG, 1984, Azkaban, Čtyřlístek), byly každý do jedné precizně připravené šifrovačky, které jsem si velmi užil. Ale vždycky jsem doufal, že to bude trochu víc, než jen nelineární šifrovačka. Prostě něco pořádně šíleného.

Letošní Matrix mi to dopřál. Rozhodně to není snadné vrhnout se do něčeho takového a určitě by se našlo výrazně více výtek než u předchozích ročníků, ale zároveň si myslím, že na letošek budu vzpomínat ještě za 20 let, takže doufám, že takových ročníků bude více.

Jen 2 dílčí věci, které mi vadili:

  1. Přišlo mi, že šifry často připomínají danou šifrárnu jen hlavičkou, nikoli obsahem. Nedovedu si např. představit, že by po mně krutí orgové chtěli něco jako je precizní skládání papírové čepičky. Na druhou stranu chápu, že šifry vymýšleli orgové Matrixu, nikoli orgové daných šifrovaček, takže tohle nejde úplně zařídit, ale místy mi to přišlo hodně zřetelné.

  2. Chápu, že šifrovačky mají různá pravidla a je fajn je dodržovat, ale v případě Krůty (možná i Plchů a Bedny, nejsem si jistý) to vedlo k tomu, že dané šifry nemělo smysl luštit, pokud je člověk nevyluštil hned - stejně vezme dead dost brzo, tak proč raději nepomoct s luštěním jiné části týmu. To je samozřejmě zajímavý strategický prvek, kterého si velmi cením, ale u Krůty to podle mě chtělo zvýšit čas deadu na 4 hodiny, ne-li ještě více.

Ještě jednou moc díky, strašně jsem si to užil a nemůžu se dočkat, co zas vymyslíte příště :)

Tomáš Kuča

Bazinga.

David (Ovce na balkóně)

A kolik týmů tedy dokončilo všech 6 šifrovaček? :-)

Michal (Bazinga)

Zadání lze vyfotit a nasdílet s týmem. Zobrazení systémem všem tedy není potřeba, je to ale pohodlnější. Nerušil bych to.

Robert (Zvířátka)

Taky jsme přidali poděkování orgům do sekce reportáže ;-)

Miki (Set sail for fail)

V reportážích a tady: https://docs.google.com/document/d/16YErShJTtlDHqfTZdkPOcqfLTDJomvfbA5wzMHIw_0o/edit?usp=sharing najdete tu naši. Po víkendu možná přibyde ještě pár větví, holt daň za tu masivní paralelizaci :)

Mike (Set sail for fail)

Jj, o odkazu vim :) Nejelo mi to uz dopoledne, kazdopadne uz to frci, diky.

Mike (Dopiješ a seš lost s tučňákem)

Miki: divný, teď jsem zkoušel a jede. Odkaz je i v reportážích.

Miki (Set sail for fail)
Sváťa (Ferne Sterne)

Ti> "dokonce bych i zrušil elektronické zobrazování šifer" - hodně nesouhlasím.

Podle mého už ta současná struktura hry hrozně rozevírá nůžky mezi silnými a ostatními týmy. Viz selfie z reportáže Bazingy - silné týmy vyslaly po jednom člověku do větve. Tipuju, že to byla menšinová strategie - ve městě byly nějčastěji k vidění luštící trojice a dvojice.

Kdyby se zrušila i možnost vzdáleného náhledu na šifru, tak bude rozdíl ještě větší. Normální týmy se budou ještě míň dělit nebo toho víc najezdí se zadáním za ostatními.

Mně se letošní forma líbila moc. Jen by bylo fajn, kdyby tak probíhalo třeba jen 50-70% hry.

Honza (Bazinga)

@Ti: Souhlas; chaotická část je to, co mě na Matrixu nejvíc baví, dělení týmu, nepřehledná komunikace a občasné sólo luštění je super. Souhlasím i s tím, že letošní model větví na opačných koncích mapy byl lepší, než kdyby šlo sedět na jednom místě a vysílat běžce. Jen letos to pro mě bylo kombinací herního schématu a naší taktiky takové osamělé více než chvilkama - napočítal jsem cca 15 hodin sólo z Roztok do Šárky :-) Ne že by mě to nebavilo - bavilo - jen nad ránem to už začal být trochu opruz.

Loni jsme se v první části rozdělili jinak než v druhé a mezitím jsme se potkali v Letňanech. Několikrát se nám povedlo poslat druhou skupinku pro něco, co jsme vyluštili, protože to měli blíž. Sbírání bumážek a průchod bránou na Stargate měly několik let předtím podobný efekt. Pokud se tým na startu rozdělí na skupinky, které zůstanou celou hru stejné, tak je týmová dynamika jen o malinko zajímavější, než kdyby šli všichni celou dobu společně.

Zrušit elektronickou verzi šifer by mi taky nevadilo.

Ti (JTHTN)

Jen drobná úvaha na téma křížících se a hodně blízkých větví.

Dle mého názoru to vede k týmům usazeným na jedno místě a obíhači, který nosí šifry. A s elektronickou verzí šifry už se obíhač ani nemusí vracet, jen zadává stanoviště a tým si je někde doma vytiskne sám. Nebo alespoň luští na velkém notebooku.

A to pak hra snad ani nemusí být ve městě / v terénu. Stačí to zadávat na internetu.

Já beru, že formát Matrixu většinou donutí týmy k separaci a luštění v jednom, dvou, třech lidech. A že je to chvilkama takové osamělé. Ale tomu jsou taky uzpůsobeny šifry. Určitě zde nebylo 40+ šifer obtížnosti Tmou/Bedny pro 5 lidí. A her určených pro nedělené týmy je většina.

Matrix je svou chaotickou částí hodně unikátní a letošní rozdělení na vzdálené větve se mi líbilo. Ano, neluštilo se v plném týmu, ale zase si týmy musely ty větve poctivě odchodit. Já hlasuji pro zachování (dokonce bych i zrušil elektronické zobrazování šifer).

Wal (KVÍK!)

No, dřív jsme udělali 2 hacky, pak jsme dodělali větve do pěti, zbývala nám už jen ta PoTratí, dali jsme třetí hack a hned tu další jsme zkusili hacknout čtvrtým hackem. :)

Věšák (Rychlý mouchy)

:D Takže jste hackovali dřív, než jste měli pět větví? Nebo jste na to přišli až potom? :D

Tíman (KVÍK!)

Více hacků se nám podařilo zadat takhle: https://www.awesomescreenshot.com/image/3309102/f28386f437aa67b7e267e211b66e6c10 :-)

Fungovalo to.

Věšák (Rychlý mouchy)

Mike: To je super!!! :D

Mike (Dopiješ a seš lost s tučňákem)

Pro ty, kteří mají rádi reprotáže s menším množstvím textu: http://obycejna.cz/matrix/matrix_reportaz_dopijes_a_ses_lost_s_tucnakem.pdf (539 kb, hodí se větší monitor)

V
Věšák (Rychlý mouchy)

Byla tam nějaká špatná kontrola. Při 1./2./3. hacknutí to kontrolovalo, jestli má tým hacků dost, ale při čtvrtém už ne. Čili po projití pěti větví se ta šestá prakticky dala celá prohackovat...

Caster (Dostál)

A jak se tedy povedlo týmu Kvík použít víc hacků, než mělo jít? Systém to špatně kontroloval? Nebo se daly kódy pro hacky zadávat opakovaně? Nebo jinak? :)

Ondra (Hlavně se nezranit)

Ahoj, dopsali jsme reportáž, nahrál jsem ji do kolonky reportáž týmu na stránce týmu, zobrazí se to někde nebo mam poslat odkaz sem? :)

Honza (Bazinga)

Ahoj, sesmolil jsem reportáž: https://docs.google.com/document/d/11Ue2vMXGSSMQKaKYH-ITMuHIeEpfElC90y5ZMTE4fb4/edit?usp=sharing

Chybí tam ještě fotka naší mapy pokreslené QR kódem, kterou jsem včera zapomněl na týmovce u Darwina. Ale Aleš by ji mohl mít vyfocenou v mobilu. Takže snad brzy.

Současně bych chtěl za organizátorský tým Tmou 20 požádat všechny hráče, zda-li by se s námi nepodělili o své NEJ zážitky z Tmou za uplynulých deset ročníků, samozřejmě včetně toho Matrixího: https://goo.gl/forms/Zi5Bql6csCPXEOXQ2

Díky!

Martin (voy-a-ger)

Také moc děkuji za hru! Když jsme se na startu dozvěděli téma hry, byli jsme naprosto nadšení. Celkově se mi hra líbila, oceňuji námahu, kterou do toho organizátoři vložili. Jenom bych se také rád připojil s tím, že bych ocenil větve více u sebe, případně se křížící. Být prakticky celou noc ve dvou bylo na jednu stranu fajn, na druhou mi scházení se se zbytkem týmu postupně začalo chybět. Možná jsme se nescházeli proto, že byly větve tak daleko od sebe, možná proto, že bylo zadání dostupné na internetu. Každopádně ještě jednou díky a za rok se zas na Matrix budu těšit a nechám se překvapit, co si na nás připraví tentokrát :)

Pavel (Popocatepetl)

Moc díky za perfektní hru. Šifry se nám moc líbilo a nakonec jsme prekousli i poněkud složitější pravidla, která moc rádi nemáme. Jediné za co bych se přimlouval pro příště je trochu jiný formát hry. Mrzí mě, ze jsme se za celou hru vpodstatě neviděli. Jednotlivé větve se přece mohly třeba krizit nebo být blíž u sebe. Také by bylo fajn třeba mít šanci ukončit první část kolem půlnoci a pak nedonošené dalšího, jak tomu bylo občas v minulosti. Ale to je samozřejmě jen “drobnost”. Hra byla super a rádi zas příští rok přijdeme. DIKY

Finn (Aplikovaní Hrošíci)

Přidávám se k díky za hru a možnosti dojití některých šifrovaček alespoň v Matrixu :-) Škoda, že jste nás trochu přecenili a sobě tím přidělali hodně práce. Každopádně ten nápad byl skvělý a poměrně detailně propracovaný. Bylo vidět, že vás ty napady bavily a pak bavily i nás. Kdybych si mohl do budoucna nějakou věc přát, tak snad jen aby herní systém umožnil týmu být více pohromadě aspoň v určité momenty hry. Ne nutně sekvenční částí. Stačilo by asi, aby jednotlivé části nebyly tak daleko od sebe.

Jana (Lumíci)

Díky orgům za hru - bylo to fajn a objednané počasí luxusní! (zejména v souvislosti s pondělním deštěm;-) Nejsme moc profi tým, takže za nás bychom uvítali trochu jednodušší systém hry - takhle jsme zbytečně moc času věnovali zjišťování toho, v jakém formátu mám co kam poslat, než abychom se mohli soustředit na šifry. Ale je mi jasné, že pro týmy, co mají ostatní šifrovačky projité, to nebyl takový problém. Navíc je fajn vzdát hold ostatním šifrovačkám. Jak tu někdo také zmiňoval, je škoda, že byly větve tak daleko od sebe - vlastně jsme se s celým týmem potkali na začátku a pak už vůbec, celou dobu jsme byli na různých koncích Prahy. Celkově jsme si to ale letos užili a máme ze hry dobrý pocit - díky moc a za rok doufejme zase!

Yeti (JÁDRO)

Jo, a jak čtu Daliborův příspěvek, tak s/pořadí/výsledky/. Výsledky jsou to, co mě zajímá.

Yeti (JÁDRO)

Nj, tak já budu teda stay tuned nebo něco...

Dalibor (Prahory)

Má-li mít soutěž pořadí, měla by jeho kritéria být určena předem. Stačilo by do startovního balíku pravidel připsat "1) K postupu do další fáze je třeba dokončit všech 6 větví. 2) Týmy, které do ní nepostoupí, jsou řazeny tak a tak." A po postupu do další fáze pravidla doplnit.

Caster (Dostál)

No ja myslim, ze uz to bylo dostatecne receno v "Zuzana Dočekalová 17. dubna 15:34" a krom toho predpokladam, ze to bude pak taky komplet na Statku? :)

Yeti (JÁDRO)

Co se pořadí týká, prosil bych zkrátka nějaké. Tabulku, kolik kdo došel větví, kam došel v těch, co je nedošel, kdo co hacknul a tak. Kdo si to chce seřadit jinak, napíše si na to skript...

Ondra

...řazení podle šifer chybějících k dokončení hry

Ondra (ROFLCOPTER!)

Co se pořadí týče, byl bych rád, kdyby se dalo zjistit i nějaké neoficiální pořadí týmů podle počtu stanovišť, která týmu chyběly k opuštění Matrixu.

Tenhle údaj mě zajímá, protože je v souladu s optimální strategií pro splnění deklarovaného cíle hry, jímž bylo dokončit všechny větve (a poté dohrát Matrix). Kdyby cílem hry bylo, jako třeba v případě Boyardu, dokončit co nejvíce větví (nikoli dokončit právě všechny), vedlo by to k jiným taktickým rozhodnutím z naší strany a určitě i ze strany ostatních týmů, které by usilovaly když už ne o dokončení hry, tak aspoň o co nejlepší umístění.

Jako hypotetický příklad uvedu, že tým, který vyluští z každé větve všechny šifry až na jedinou, je z mého pohledu rozhodně blíže ke splnění cíle hry (dokončit všechny větve) než tým, který dohraje jedinou větev a z ostatních nevyluští jedinou šifru. Nejvíc by podle mého názoru o kvalitě výkonu týmů na hře vypovídalo řazení podle šifer chybějících k dokončení šifry a poté podle času. V případě vzácné shody bych řadil podle počtu použitých hacků a až nakonec podle navštívených stanovišť Matrixu, protože bez dokončení všech větví byl zisk střípků finální semílačky naprosto irelevantní.

Samozřejmě, pokud by cílová šifra byla dle návrhu hry řešitelná i po projití menšího počtu větví, pak bych za primární kritérium jednoznačně považoval počet navštívených stanovišť Matrixu.

Pali (Ho-Wa-Da)

Za mňa je nemerateľnosť poradia až druhoradá. Síce webinfo malo kopu bugov (a žiaľ kvôli jednmu sme ani nevedeli, kde je štart Svíček), aj napriek tomu sme si hru poriadne užili a to je dôležité! Vďaka!

orgovia: Do budúcna, plánujete niečo spraviť s webinfom, aby nemalo takéto problémy? AJ by som sa vám ponúkol pomôcť s tým, ale to by pre mňa znamenalo nemožnosť lúštiť Matrix -- čo by som veľmi nerád.

Robert (Zvířátka)

Jj, rozhodování o kritériích pořadí (a tedy měření neměřitelného) je myslím v plné kompetenci orgů, ale na afterparty se jim dá dobře nadávat ;-) (doufám, že rozhodnou před ní). Chválím volbu lokality, mám španělštinu v Institutu Cervantes přes ulici, takže 8:05 jsem tam ;-)

Jiří Slabý

Afterparty! Afterparty bude zítra od 18h v restauraci U Šumavy, Štěpánská ulice. Ještě to rozšíříme v emailu...

mišof (Sémantická mlha)

"Najbližšie k odchodu z Matrixu" je nemerateľné. Myslím si, že ako jedni z veľmi mála tímov sme vedeli, ako sa z Matrixu odchádza, ale bolo to za cenu toho, že sme nejaký čas riešili spolu záverečnú metašifru namiesto postupu vo vetvách. Podľa mňa sa nedá objektívne porovnať, či sme bližšie ku koncu hry my alebo tím, ktorý má dokončených 5 vetiev, rozrobenú šiestu, ale o metašifre nič netuší.

Počet doriešených vetiev je primárny merateľný údaj o tom, ako bol kto blízko ku koncu hry. Toto (že záleží na tom dohrať hry do konca) bolo aj vopred komunikované orgami, a aj naozaj dohranie hry dávalo do metašifry omnoho viac informácií ako ľubovoľná jedna šifra v hociktorej z vetiev. Počet dokončených vetiev je určite správnym prvým kritériom pre neoficiálne poradie.

Za nás: Bol som si vedomý, že naším postupom riskujeme lepšie umiestnenie, ak do domnelej lineárnej časti nestihneme prejsť. Nestihli sme. Nevadí. Kto stihol dokončiť viac vetiev, je pred nami a je to tak dobre. Za mňa osobne je zverejnené poradie fajn. Dalo by sa nájsť o chlp lepšie kritériá (sekundárne počet stanovíšť a terciárne čas dosiahnutia posledného z nich) ale ani by to nič podstatné nezmenilo, a ani by to stále nebolo dokonalé, tak vlastne načo :)

Aleš Podolník

Tohle je taková typická diskuse vhodná na afterparty ;). Á propos, kde bude?

Zuzana Dočekalová

Pořadí a výsledky byly dočasně skryty. Hlavním kritériem zůstane počet vyzvednutých stanovišť Matrixu, protože právě ze spojnic mezi nimi se dalo získat nejvíc informace o QR kódu. Jednotlivé minihry doplňovaly něco jako 5 jeho polí. QR kód bylo záměrně možné přečíst až po navštívení všech stanovišť Matrixu. Druhým kritériem bude počet vyzvednutých stanovišť. Předchozí verze byla zřejmě jen reliktem Čtyřlístku. Deadování a používání nápověd na hrách, kde to bylo možné, a hackování Matrixu se považuje za součást strategie. Kromě výsledného pořadí se můžete těšit i na pořadí v minihrách podle jejich vlastních pravidel, na statistiky šifer a průchodů jednotlivých týmů větvemi, nápovědy, hacky atd. Coming soon.

Ondra (Hlavně se nezranit)

Ti: Pokud k dokončení matrixu bylo potřeba ukončit všech šest větví , potom jsi rozhodně blíž, když máš víc šifer a na počtu větví přitom nezáleží. I kdybys měl pět větví a někdo jiný žádnou, ale u každé byl na poslední šifře, tak si myslím, že jste na tom podobně, možná dokonce ten bez větví lépe, protože některé větve se mu po čase samy deadnou... (ale to už je věc systému ve větvích) Zkrátka přijde mi, že takto to hráče motivuje luštit méně a to se mi nelíbí. Výsledné pořadí vem čert, líbilo by se mi to tak, jak říkám i kdybychom potom byli poslední.

Ti (JTHTN)

Finn: Jé, tak to jsme udělali podobně. Přestali jsme luštit šestou hru a zkoušeli jsme několik hodin postoupit pouze s pěti.

Honza (Svinský Bob)

Opravdu moc děkujeme organizátorům za velkolepou hru. Bylo to neskutečně velké a neskutečně dobré. Klobouk dolů. Už se těšíme na příště. Ohledně hodnocení: Asi většina her je přece hodnocena tak, že rozhoduje, kdo dojde dál (navštíví nejvíce stanovišť dané hry). V případě stejného stanoviště pak rozhoduje čas. Tady je to úplně stejné, rozhoduje prostě, kdo navštívil více stanovišť hry Matrix a v jakém čase. Každou jednotlivou podhru lze vlastně vnímat jenom jako šifru, jejíž kompletní vyluštění vede na stanoviště hlavní hry Matrix. Na Sendviči taky není nijak odměněn tým, který má mezitajenky 10 šifer, ale finální tajenku nemá žádnou.

Ondra (Hlavně se nezranit)

Finn: Pokud se nepletu, tak už se tady o tom bavil Mišof s Palim a spíš to nejde, navíc když to bazinga nedala ani s šesti proužky... Ale u každého stanoviště hry na mě stejně vyskakovala další informace o cestě v tom zeleno bílém binárním zápisu, která mohla pomoci vyřešit finální kód, takže bych řekl, že každé stanoviště bylo dost důležité..

Ti (JTHTN)

Ondra: Nebo také o 3 ukončené hry dál. Jde o úhel pohledu.

Jak psal Finn, je to vlastně jedno. Já jsem hlavně rád, jak moc byl letošní Matrix skvělý...

Finn (Aplikovaní Hrošíci)

Oprav mě, jestli se mýlím, protož ejsem neměl čas studovat, zda šlo přejít do druhé části na základě menšího počtu her než šesti. Já jsem se domníval, že ano. My jsme se ani nesnažili šestou větev dokončit, protože z formulace v pravidlech jsme odhadovali, že 5 dokončených her musí k přechodu stačit. Jestli byl výsledkem QR kód, těžko říct, zda v sobě měl dostatek redundance k vyřešení z 5 her.

Ondra (Hlavně se nezranit)

Ti: jak může být blíže, když mu zbývá o dvě stanoviště více k odchodu z matrixu?

Finn (Aplikovaní Hrošíci)

Ohledně systému a hodnocení ... osobně to beru tak, jak je to na Tmou - pořadí týmu, které nedošly do cíle je neoficiální. Takže se nemá cenu čertit. Každopádně součástí Matrixu vždy bylo, že systém hry byl vlastně taky šifra svého typu (na Kostce třeba dost záludná). Logickým postupem vždy bylo, získat co nejvíce indicií pro přechod do další části hry. Pokud někdo preferoval luštění šifer před dokončováním her, tak je to validní strategie pro to si pěkně zahrát, ale rozhodně to není dobrá strategie pro dokončení hry. Takže asi těžko může být hodnocen nad těmi, kteří lépe dokázali využít všech aspektů systému. My třeba na Plchy vyslali jediného člověka a ten tam 2 šifry deadnul. Ostatní v klidu jeli jiné větve.

Ondra (Hlavně se nezranit)

Ti: U proužků mi to ale aspoň trochu smysl dávalo, protože na každém stanoviští dané části byl proužek. Na ostatních matrixech jsem nebyl a rozhodně to nezačnu považovat za správné jen proto, že to tak bylo dříve. U letošního systému mi to přijde naprosto nevypovídající. Finn: po složení QR kódu už prý jen telefoní budka a konec, vše je vidět v části šifry.

Ti (JTHTN)

Už nechci dále lobovat za zachování stávajícího pořadí, ale nedá mi to. Cílem bylo dokončovat větve. Tým který se soustředil na 3 hry a proluštil se a ke zdárnému konci (cca 18 stanovišť) je dle mého názoru blíž odchodu z Matrixu, než tým, který sice nakousnul všechny větve, dostal se v nich za půlku (třeba 20 šifer), ale nedodělal žádnou.

Finn (Aplikovaní Hrošíci)

Nevíte někdo, co mělo následovat v druhé části hry? Jestli tam bylyplánovány ještě nějaké šifry, nebo už to měl být konec? Prosím, prozraďte :-)

Ti (JTHTN)

Jde na to asi pohlížet různě. V Matrixu se ovšem i v minulosti upřednostňovalo pořadí podle získaných částí umožňující další postup (například počet klíčů v Boyardu, počet proužků ve Čtyřlístku). A dokonce koukám, že i vloni bylo finální pořadí dáno počtem proužků a časem.

Ondra (Hlavně se nezranit)

Ano, sohlas s Mikim, prostě kam se tým dostal v rámci jednotlivých větví, v každé větvi samozřejmě v rámci pravidel dané větve.. pochopil bych i nějaký názor na penalizace hacků, případně některých absolutek, ale hodnotit to tak, jak je to psané teď, mi přijde uplně špatně. Třetí a čtvrté kritérium jsou vlastně k ničemu a přitom to třetí by mělo být nejdůležitější. Osobně se mi zdá nejrozumnější současná kritéria seřadit v pořadí 3,1,4,2. Pak by to skutečně vypovídalo o tom, jak blízko byl tým dosáhnutí cíle.

Miki (Set sail for fail)

Ti: Ja konkretne jsem se spatne vyjadril - poctem vylustenych sifer jsem myslel pocet navstivenych stanovist (to podle me nejlepe odrazi, jak blizko k Matrixu tym skutecne byl, rozhodne lepe nez pocet dokoncenych vetvi).

Ti (JTHTN)

Nám se současný systém hodnocení moc líbí... :)

Ti (JTHTN)

Vyhrát hru se dalo pouze dokončením všech větví. Toho se dalo dosáhnout luštěním bez nápověd, luštěním s nápovědou, deadem nebo hackem. Vše dle pravidel. Nedává mi smysl zcela zrušit počet dokončených větví a penalizovat tým, který si bral nápovědy a deady podle pravidel.

Sváťa (Ferne Sterne)

Ondra: a to je ještě jiná debata :) - jestli dokončení větve je důležitější než odluštění šifer. Já během hry i teď pracoval s předpokladem, že primární kritérium je počet dokončených větví.

Zpochybnil jsem to, jestli by při stejném počtu dokončených větví nemělo být nejdůležitější, jak daleko se dostali v těch ostatních (nebo pro zjednodušení: kolik vyluštili celkem).

Momentálně je toto totiž zohledněno jen pro ty, kdo nedokončili žádnou. Pro všechny ostatní už to zařezávají ty časy zakončení větví a ta další kritéria se neuplatní. Je malá šance, že se trefí dva týmy do stejné sekundy.

Miki (Set sail for fail)

Taky mi pripada rozumnejsi radit zkratka dle poctu vylustenych sifer. Poradi v cele to ovlivni vubec nebo jen minimalne, a obecne to rozhodne lip vypovida o sancich tymu na vstup do Matrixu, ne?

Ondra (Hlavně se nezranit)

Sváťa: popravdě ono je to celé prohozené, přece tým, který prodeadoval v pěti plše nemá skončit před týmem, který vyluštil všechny větve do posledního stanoviště ale nedokončil... pokud mělo být prioritou luštění, tak by měl systém upřednostnit toho, kdo vyluštil v rámci systému hry víc věcí. Je fakt divné, že je vlastně uplně jedno, jak tym dopadl ve zbylych větvích, které nedokončil... doufám, že bude aspoň zveřejněné, kdo toho kolik vyluštil, abych si mohl udělat obrázek, jak jsme dopadli ve skutečnosti...

Zdeněk (Freezy Bee)

Diky za super hru! Moc mi to bavilo.

Ze stránky týmu: "Už teď vás zveme na afterparty po hře, která se uskuteční ve středu 18. dubna. Místo a čas bude upřesněno."

Kdy a kam máme zítra přijit?

Sváťa (Ferne Sterne)

Díky organizátorům i za výsledky, na které jsme se těšili jak malí :). Jen dotaz ke kritériím: 1) počtu vyzvednutých stanovišť Matrixu 2) času posledního vyzvednutí stanoviště Matrixu 3) počtu vyzvednutých šifer 4) času posledního vyzvednutí šifry

Neměla by kritéria 2 a 3 být prohozená? Není lepší tým, který prošel komplet jednu větev a ve druhé došel skoro na konec než tým, který sice dřív ukončil jednu větev, ale dál už nevyluštil nic?

Lukáš (Potkali se u Komína)

Za hru moc děkujeme i my. Už když jsme otevřeli v hospodě před hrou obálku, jen jsme nevěřícně kroutili hlavami, co nás to čeká za úchylárnu... a bylo tomu tak. Mám rád komplexní pravidla, která ale hru zbytečně nezatíží. Jediné zatěžující byla komunikace se systémem a pamatování si, která zpráva patří kam. Udržovat v nějakém rozumném stavu ten moloch herního systému asi byl docela záhul, škoda, že to ovlivnilo některé týmy (nás jen drobet). My se spíše potýkali s blížícím se vyčerpáním mobilních dat (ve stresu jsem sledoval mizející megabajty) a občasným padáním systému. Na jednu šifru z kolečka Bedny nám asi po 6 hodinách jejího řešení přišla absolutka, následovaná asi po dalších 30 minutách nápovědou (to asi vypadá na bug, ale v té době jsme byli rádi, že jsme se v té větvi mohli pohnout a ostatně, v dalších větvích bylo i tak co dělat). Nejpodivnější věc v systému ale byla tato: Při jednom aktualizování stránky kolem půlnoci jsem byl převeden do nějakého Smithovského módu, kdy jsem viděl všechny zprávy, které do hry do té doby přišly od všech týmů. V první chvíli jsem si nebyl jist, jestli to není nějaká featura systému, ale pak jsem si řekl, že to by bylo asi moc i na Matrix a tyhle zprávy jsme opravdu vidět neměli. Věřím, že jsme to nijak nezneužili (jen mě mrzí, že jsem si to nenechal v historii, abych na to po hře mrkl), každopádně to bylo poměrně zajímavé. Závěrem: Klobouk dolů, že se vám povedlo udělat zase něco nového a nezapomenutelného, jestli to bude ale pokračovat tímhle tempem, příští rok zůstávám šifrovat z pohodlí domova s neomezeným internetem :).

mišof (Sémantická mlha)

My sme kvôli dohľadávke Svíčky dohrali o 6 am namiesto o polnoci :/ keďže časť tímu ktorá išla Svíčky síce z vyšívacej hrôzy vyčítala správnu tajničku, ale šifru tam nenašla (nevediac navyše, že hľadá len papierik s hackom) a tak radšej sadli na posledný bus, nech sa zo Suchdolu rozumne dostanú do inej vetvy. Koniec vetvy sme si potom boli vyzdvihnúť až po overení správneho vylúštenia a rozvidnení.

Ondra (ROFLCOPTER!)

Orgové, taky moc děkuju za hru. Byl to fakt mazec. Přijde mi skoro nepatřičné psát k takovémuhle opusu nějaká negativa, ale třeba to k něčemu přispěje:

  • V cíli Svíček nebyla svíčková (anebo jí bylo málo a ty týmy, co tam dorazily přede mnou, ji stihly sníst)
  • Jestli mi letos něco vadilo opravdu hodně, tak to byly dohledávky. V mém případě Bělina, Na Pasece, Náměstí svobody, částečně Hvězda. Často chybou chybného upřesnění (150 metrů místo 40, křoví místo stromu). U koncových stanovišť člověk nevěděl, že nehledá obálku, takže se schovaná nálepka dala přehlédnout. Dohromady mě letos dohledávky stály možná přes hodinu herního času.
  • Webový systém zlobil. Třeba informaci o místě startu Svíček jsem musel vyloudit od Spících Volů, i když jsem měl správně zadané heslo vstupenky. Nebyli jsme si jistí, jak fungují hacky - zdálo se, že některé týmy hackly víc šifer, než by mělo papírově jít – takže jsme sami nevěděli, jak moc s nimi máme šetřit. Stejně tak mi na startu chyběla (nebo jsem ji přehlédl) explicitní informace, že hack máme vždy okamžitě zadat do systému (řekli jsme si, že hackovat hned na začátku nic nechceme a prozkoumáme to později) – startovní heslo jsme zadali (a do kvalifikace se dostali) až asi hodinu po startu hry, když nás SMSinfo nechtělo pustit do jednotlivých větví.
  • Hodně času (přes hodinu) jsme ztratili kvůli neaktuální SMS, jejíž veškerý obsah byl "další stanoviště se nachází na Náměstí 14. října", která se objevila i ve SMSinfu ve všech hrách. Doufali jsme, že je to nějaký nouzový orgohack k PoTrati – jediné hře, kde jsme toho času byli zaseklí, ale bylo to stanoviště kolečka Bedny, kde nikdo z nás předtím nebyl a dávno už ani být nepotřeboval. Ale byla to, včetně dohledávek, jenom kapka v moři bezúčelně prodrbaného času...

No a celý zbytek byl skvělý. Přišlo mi, že některé šifry vystihovaly fluidum konkrétní hry fakt skvěle – asi nejvíc se v tomhle ohledu, z toho, co jsem viděl, „povedla“ Po trati, která mi dosyta vykompenzovala ty ročníky, kdy jsem na tu březnovou verzi, se kterou mám spoustu nevyřízených účtů, nemohl – no, ve výsledku to byl úplně stejnej világoš, jako když jsem ji šel naposled…

Hra jako celek byla nakonec realističtěji nastavená, než se při samotném hraní zdálo - čekali jsme po dojití všech větví ještě nějakou lineárku, ale takhle si dokážu představit, že dokončení bylo v papírových možnostech klidně desítky týmů. Že hra nakonec skončila bez vítěze, mi přijde spíš důsledkem souhry náhod. Sami jsme třeba promrhali oba naše hacky na šifrách, které jsme rozhodně měli dát. V jiných případech jsme nedokázali dlouho přečíst řešení z defacto vyluštěné šifry nebo třeba loženou mezitajenku na barevném bludišti. No, aspoň už jsme si z kategorie potenciálních katastrof mohli odškrtnout "nevyluštit první šifru TMOU!"

No, v každém případě se už teď těším, co nám orgové navaří příště. Určitě u toho nechci chybět. :-)

Aleš Podolník

My jsme to pochopili tak, že pravidla dílčích šifrovaček jsou doplněním ve smyslu pravidla 5.1, tj. na TMOU nesmíš dohledávat s GPS a podobně. Ještě, že v Matrixu nebyla Per Partes.

Martin (sakrblé)

Jak to bylo s tím GPS? Já jsem chápal, že generální pravidla (ta zde na stránce: GPS a jiné pomůcky, které vám pomohou s orientací.) jsou nadřazená těm z jednotlivých her a že to "GPS: ne" na tom informačním letáčku o jednotlivých hrách je hlavně, aby to hráče navedlo např. na ten vysílač ve Svíčkách. Ale neshodli jsme se na tom v týmu.

Tonda (Jarní Vánek)

Přidávám se s poděkováním za úžasnou hru. Téma šifrovaček mi přijde super a zpracování bylo excelentní! Co se týče bonusu za leták, přišel mi letos ideální. Pár hodin navíc na prostudování pravidel má cenu zlata, protože rozluštit systém většinou na Matrixu vydá za vyluštění desítky šifer. Co se trasy týče, chápu, že měla odpovídat jednotlivým šifrovačkám, ale taky bych příště uvítal, kdyby se trochu víc prolínaly. Luštit sám má sice své kouzlo, ale kvůli tomu většina z nás na šifrovačky nechodí. Nehledě na to, že týmy obsahující větší množství křehkých slečen, mohou být dost limitovány. Šifry byly povetšinou krásné, ač mnou zvolená krůta obsahující mnoho manuálních činností (skládání čepice, skládání motýla, vyšívání) mi zrovna moc nesedla. Co bych přeci jen vytknul, jsou nejasné formulace ohledně úniku z Matrixu. Nikde nebylo explicitně a vlastně ani implicitně psáno, že je pořeba dojít všech 6 větví, aby se člověk dostal ven. V pravidlech bylo pouze zmíněno, že "v dílčích šifrovačkách nezáleží na pořadí, pouze jejich dokončení nám pomůže dostat se z Matrixu". To vysloveně svádí myslet si, že čím víc jich dokončím, tím lépe se mi bude řešit semílací šifra, ale to je všechno. Za normálních okolností by mě to netrápilo, protože jak říkám rozluštit na Matrixu systém je součást hry, ale v případě, že jsou některé větve tak vzdálené, že jejich projití znamená obětovat jednoho či dva lidi na velkou část hry, bylo by podle mě fér, dát týmům jasně najevo, že je to potřeba udělat. To, že jsme několik hodin hry strávili, luštěním QR kódu, aniž bychom měli všechny části, byla naopak naše chyba, protože i tak jsme mohli přijít na princip, což by nás navedlo k doluštění zbývajících větví. Každopádně díky za další skvělý ročník Matrixu! Doufám, že v tom vytrváte a už se těším na příští rok. :-)

Dalibor (Prahory)

Matrix jsem absolvoval jako dva Párky po sobě jdoucí, jeden vnořený do Tmou a druhý do Svíček. Obojí bylo fajn, šifry pěkné, pořád jsme se posouvali, neproseděli jsme celou noc v nějakém KFC se stohem rozluštěných šifer a s průběžným dojížděním pro nové. Zadání šifer v systému a možnost pomáhat nebo nechat si pomáhat na dálku byly super a trochu kompenzovaly absenci týmového zážitku - všichni jsme se potkali jen na hodinu na začátku a na hodinu na konci. Vadil mi technostress na pozadí celé hry - docházejí data, dochází baterka, na displeji se šifra špatně čte, systém se chová nestandardně (ale odeslal se mail správci, takže cajk). Vadilo mi, že není jasné, zda je nutné větve všechny dojít, nebo je tam nějaký trik, který nás pošle do další fáze. První varianta mi připadala nerealisticky náročná, šest her, které mají obtížnost cca 30%-40% svých reálných předobrazů. Přechody mezi fázemi se mi na Matrixu už od prvních ročníků líbily, hra s nimi měla příběh, dramaturgii. Letos jsme celou hru vězeli v jedné jediné, téměř nedokončitelné fázi (velký obdiv Bazinze, že se jim to přesto téměř povedlo). Orgům děkuju za to, jak se jim podařilo zachytit atmosféru jednotlivých her, jak skvělé šifry vymysleli a že udrželi celou tu obrovskou věc v chodu. Jen už pochybuju, jestli je v téhle podobě Matrix ještě hra, kterou si dokážu užít.

vc. (Dostál)

Díky organizátorům za hru a čas, který přípravě věnovali. Nakonec jsme si to užili dobře, i když v průběhu hry jsme občas byli v rozpacích. Nejsme takovej high-top tým, abychom jednotlivé větve dávali v jednotlivcích, takže něco se luštilo, něco stálo a něco time-outovalo. Závěrečné sestavení QR kódu mi přijde pěkný, i když vím, že nás by to stejně nenapadlo :)

Ondra (B-tým s výhodami)

@Majus: zmínka o piktogramech v popisu řešení Špejlí být má, celý odstavec. Nechápu, kam zmizel. Najdu a doplním.

Majus (a spol.)

Ahoj, děkuji za parádní hru. Téma mě nadchlo hned na začátku. Pravidla jsme si vyzvedli v předstihu, ale přišlo nám naopak, že za hoďku bychom je stihli prozkoumat zběžně i tak, ale vzhledem k tomu, že Můstek jsme měli stejně cestou na sraz, tak nebyla taková práce si to vyzvednout. Podrobně jsme se je rozhodli řešit až to budeme aktuálně potřebovat, protože naučit se systém nápověd a binfa i všech her detailně hned na začátku nám přišlo zbytečné a složité. To, že Svíčky pojedou vlakem mi přišlo logické okamžitě, zvlášť, když začínaly na nádraží, vydala jsem se s Janou po téhle větvi. Neznalost hry způsobila, že jsme se neodvážily vzít si nápovědu a došly po mnoha hodinách na turniket bez nápovědy, jestli to bylo taktické nebo bylo lepší brát nápovědy, být tam dřív a tam si to odmakat nevíme. Víme, že jsme nad špejlemi seděli 6 hodin a když jsem pak četla postup řešení, tak jsme to dělaly (snazily delat) do posledního písmenka správně, ale tajenky jsme se nedobraly... Nepochopily jsme piktogramy pod ctverecky (oko, terc, krizek...) a ani v reseni o nich neni zmínka, myslely jsme, ze je to vyznamne pro reseni. Rano jsme se setkaly se zbytkem tymu a dostali jsme se do zname situace, kdy jsme meli vice sifer skoro hotovych, ale ne to doklepnout. Mrzi me hlavne Kruty atrefakt, ktery jsme meli vysity - Poslete krute SMS, tak jsme posilali sms, posilali do binfa a nevedeli jsme, jestli mame nekam jit nebo to nekam poslat, jestli to delame blbe technicky nebo jsme jeste neco vic meli vylustit z toho artefaktu nebo jsme neco prehlidli na poslednim stanovisti... Stejne tak jsme celou hru netusili jestli musime dojit vsechny vetve nebo staci jen nektere, co bude pak? Asi bychom ocenili, kdybychom trochu vic tusili co je cilem. Kazdopadne jsme si to moc uzili, za me asi nejhezci tema co kdy bylo, DIKY!

Tíman (KVÍK!)

Díky moc za super hru, perfektně jsme si to užili. Přidáváme odkaz na naši fotoreportáž: https://photos.app.goo.gl/F3hcpAx1XZlDUAp52

Aleš (Bazinga)

Bylo to mega, skvělý a děkuju! Honza zapsal i můj dojem ze hry, včetně toho, že větve, mezi jejichž luštěním se dá jednodušeji přecházet mě baví o chlup víc. A já jsem byl trochu rozmrzelej z té jedné kritické chyby, co nám zabránila vyluštit QR kód, ale spíš z toho, že do té doby jsem nevěděl, že jsme byli TAK blízko konci. Ještě ve dvanáct jsme čekali, že hra nejspíš pokračovala nějakou lineárkou a nenapadlo nás, že bude konec. Ale každopádně! Super šifry, atmosféra jednotlivých her (a to jsem byl vpodstatě jen na Krůtě a Po trati) a mj. i lokace a počasí.

Na začátku jsme se rozdělili, já jsem vyrazil do Po trati a musím říct, že to fungovalo ideálně, houby (luštitelné!), oddechovka, vyp∗čená, šifra, na kterou přijdete první, nejde luštit, pak se vám ji po 3 hodinách podaří prolomit (hacknout, pst), dojdete dál a stejně jste první... Luštění skrz Facebookovou konverzaci a telefony. Měl jsem pocit, že nejen, že jdu sám, ale jdu hru jen pro mě. Ale to startovní pivo jsem vyhazovat nemusel...

Robert (Zvířátka)

Připojuju se k poděkování za super hru, musel to být ohromný kus práce a stál za to. Už tradičně se mi líbila nelinearita, i když efekt osamění na mě působil střídavě euforicky (když jsem přišel na postup nebo jeho část) a depresivně (když jsem to nedoluštil během hodiny nebo dřív než kolegové na základně), ale jak píše Honza z Bazingy, aspoň jsem si to jednou vyzkoušel ;-)

Ke stížnostem Lenky z Forrestu, myslím, že to je trochu způsobeno jejich přehnaným očekáváním od letákové šifry. Nepamatuju se, že by někdy výrazněji pomohla, a naopak tentokrát myslím sehrála velice pozitivní úlohu.

mišof (Sémantická mlha)

Vďaka za fantastickú hru :)

Skutočne som nečakal, že zrovna po Matrixe si budem môcť Majka doberať, že som vyhral Tmou viackrát ako on :)

Takisto chcem poďakovať tímu v ktorom som hosťoval, fungovalo nám to spolu výborne, dostali sme sa ďaleko a hru sme si fakt užili. Doplatili sme akurát na to, že sme stratégiu prispôsobili odhadu, že sa do lineárky bude dať dostať aj keď odignorujeme jednu z vetiev... a to sa tento rok nedalo, ale keď sme zistili, že obrázok, ktorý si maľujeme, bude QR-kód, už bolo neskoro. To trochu mrzelo, ale v kontexte množstva krásnych šifier nie príliš.

Sure, občas niekde niečo trochu zaškrípalo, ale vzhľadom na to, aký kopec šifier a iných "moving parts" hra mala tak to proste musí byť a ako org stále dávam klobúk dole pred tým, že ste to celé úplne úžasne zvládli.

A za seba, tentokrát z pohľadu skúseného hráča, najviac chválim to, že sa vám ozaj podarilo vystihnúť atmosféru jednotlivých iných hier -- aj typom šifier, aj trasou, proste mňam.

Ešte raz vďaka za hru!

A príďte všetci na Brieždenie :)

Dřív (JTHTN)

Konečně jsem prošla Tmou! A ještě na 9. místě :-D Za mě byla hra skvělá. Díky za ní!

Yeti (JÁDRO)

Díky za výbornou hru, kterou jsme si mimořádně užili. Líbily se mi všechny šifry, které jsem viděl, kromě úvodní mp3-prudy TMOU, která asi pro řadu týmů jinak pěknou a poměrně průchodnou větev zbytečně zabila.

Podrobněji + reakce na předchozí komentáře:

Start bez mezitýmové interakce. Yay!

Stylová věrnost větví hrám (šifry, mechanismy, ...). Velmi vtipný prvek, třebaže asi trochu zvýhodňoval hráče, které na té hře někdy byli (kdo nebyl -- jeďte!). Ale kdo při přečtení kartičky čekal, že na Svíčkách skutečně někam odjede vlakem do jakéhosi zapadákova!

Složitost. Komplikované schéma a složitá pravidla, které jsou de facto (a občas de jure) samostatná šifra, a část hry zřejmě odehrajete bez jejich pochopení, se dají na Matrixu čekat. To nemohlo nikoho překvapit. Akorát je měli všichni dostat stejně brzy/pozdě (můj názor na míchání herních a mimoherních aktivit se opět upevnil).

Celková náročnost. Podle mne OK, šel-li Matrix (větve) nějak rozumně opustit a my (a víceméně nikdo další) jsme jen nepochopili jak. Opuštění ovšem nechápu doteď, tudíž zatím nebudu komentovat.

Dělení týmu, chaos, luštění v malých skupinkách a jednotlivcích, taktická rozhodnutí, koho poslat kam, zda tam vůbec někoho poslat, a jak dlouho to tam má zkoušet luštit. Kvůli tomu na Matrix jezdíme a z pohledu nedosažitelnosti větví/šifer už byly i náročnější ročníky. Týmové interakce jsme si užili dostatek, i když jí většina probíhala po telefonu.

Webinfo. Někdy šlo těžko odlišit, co se má dít a co ne (dojdeme větev, zadáme hack -- a nahlásí to chybu), nicméně ve výsledku jeho nestabilní chování vedlo k zdržením řádu minut, nikdy k zásadnímu problému. Systém zřejmě šlo nějak meta-hacknout, protože podle diskuse s KVÍK!em ve vlaku prohackovali asi pět šifer, což podle nás nemělo jít. To se snad nějak vyjasní...

Honza (Bazinga)

Ahoj. Já bych chtěl především poděkovat všem orgům za promakané hry, celé jsme si to náramně užili!

Možnost vyzvednout pravidla dřív, za letákovou šifru byla dobře vymyšlená, nedovedu si představit, že bychom se tím probírali těsně před startem, i když jsme podobnou kulišárnu tak trochu čekali. Leták prý vyluštilo přes 90% týmů, tak to snad i fungovalo.

Já jsem si zažil něco, co jsem chtěl už párkrát zkusit, ale nikdy jsem se k tomu neodhodlal - jít šifrovačku sólo. Zjistil jsem, že je to zábava, pokud mi sednou šifry a nezasekávám se (Svíčky) a že to nestojí za moc v případě, kdy šifry sám nedávám (Tmou jsem sice skoro celou obešel v jednom, ale většinu šifer bych bez pomoci ostatních nezvládl).

Líbilo se mi, jak se orgům povedlo vystihnout styly jednotlivých her (chléb se solí na startu Svíček, šifry typu kouknu a (ne)vidím na Tmou). Osobně bych uvítal, kdyby se paralelní větve více proplétaly, protože mě to baví víc, než když se na startu rozdělíme, rozjedeme se na jiné konce mapy a znovu se potkáme až ráno.

Nakonec se nám povedlo dokončit všechny hry (přisuzuji to tomu, že jsme se nad ránem dokopali k tomu se sejít na jednom místě a společně donlátit všechno, co nám chybělo) a jali se luštit matrixí QR kód, který byl teda velmi náročný na přesnost a pečlivost, takže se nám tam vloudilo několik chybek a kód se nedařilo načíst. Orgové pak strávili hodinu tím, že hledali ten jediný pixel, který by nám to byl býval spravil, nejspíš proto, aby nás co nejvíc naštvali. Ale to se jim nepovedlo, protože jinak byla celá hra naprosto parádní!

Z šifer, které jsem potkal, vyzvihuji Tmářskou osmisměrku, myš a sýr a celé Svíčky, kde i celkem hezký příklad v kontextu ostatních šifer bledne závistí.

Takže klobouk dolů, díky moc za všechnu vaši energii a spoustu práce, která za letošním ročníkem byla vidět!

Už se těším na další ročník :-)

PS:(reportáž snad přijde, ale kdovíkdy)

Jirka (Kulmiči)

Díky za super hru. Především oceňuji kromě nápadu, šifer dvě věci: krásné lokace po kterých byla radost běhat. A pak fakt, že systém nás nikdy nezablokovatl a pomalu jsme se stále nějak hýbali dál.

k připomínkám to tu zazněly: add složitá/nejasn8 pravidla: My jsme také spíše slepený a méně zkušený tým. Nastudovat pravidla všech her jsme nedokázali a prostě jsme to nějak dávali za běhu. Tady měly m9rnou výhodu týmy, co na předmětných šifovačkých už byly. I když tak nějak paranoidně předpokládám, že ve hře byly nějaké drobné, ale zákeřné odlišnosti od originálů. Ale o tom to je. Hra má téma Matrix. Neo také hrál podle pravidel, které neznal a musel se s nimi seznamovat. Často bolestivěji než my, řekl bych.

add chyby webinfa: Stejně tak vnímám i chyby web infa co se objevovaly. Opravdu to byla chyba systému ve smyslu naší reality a nebo se jednalo o chybu systému Matrixu, který nám tím něco sděloval? Sám jsem zvědav, zda se to dozvíme.

Má poklona orgům a těším se na další ročník.

Sváťa (Ferne Sterne)

Díky za velkolepou a propracovanou hru. Ještě před startem jsme stihli nad papíry absolvovat všechny fáze popírání, hněvu, smlouvání, deprese i smíření, takže do hry už jsme šli plní odhodlání. Co se mi moc líbilo - duch ostatních her, záplava šifer, díky které bylo celou noc co luštit, webinfo. Dokonalý přehled během hry, kde kdo je a co dělá, byl k nezaplacení a prosíme recyklovat do dalších ročníků. Technické výpadky chápeme, chybky jako zobrazení špatných šifer u kolečka Bedny promineme. Co se mi nelíbilo - odlehlost větví (Svíčky vs. Plši) znamenala řešit větve fakt odděleně. A to šklebí nůžky mezi ultra silnými týmy (dělení po jednotlivcích) vs. všemi ostatními (hádám, že nejčastější dělení 2+3). My se rozdělili 2+2+1, díky čemuž jsem prvních 10 hodin chodil úplně sám a druhou půlku týmu potkal až půl hodiny před koncem hry. Za mě: paralelní systém anooo (proto chodíme na Matrix), ale takhle to už bylo moc :). Harry Potter před dvěma lety se mi líbil v tomto směru víc.

Richard (Borci v uvozovkách)

Hodně jsem se těšil a přes ideální podmínky, jsem na rozpacích. Pravidla jsme si sice vyzvedli v předstihu, ale ideu, že pět lidí nastuduje deset stránek těsně před hrou, nepovažuji za šťastnou. Přiznávám, že obecně nemám rád hry, které potřebují cokoliv vysvětlovat a čím delší "pravidla" tím méně mě to baví.

Druhá věc je, že jsem měl chvílemi pocit, že hraji spíš technologické (nebo jiné) demo, než skutečnou šifrovačku, kdy jsem si často říkal, ať už dumaje nad pravidly, nebo nad chováním M-INFA, zda to takto má skutečně být, nebo jsem to jen špatně pochopil, nebo něco nefunguje.

Navíc jsem se na začátku rozhodl pro větvi Svíček, která, díky odlehlosti, z toho pro mne udělala "vlastní soukromou šifrovačku", což jsem si taky moc neužil, protože na šifrovačkách mě baví právě interakce v týmu. Vzdálené luštění z PDF nepovažuji za rovnocenný prvek hry (byť jinak nabídnutí zadání v PDF považuji za užitečné a chytré).

Je to škoda, protože šifry, které jsem měl možnost vidět byly všechny pěkné a i tématicky věrné - kdyby mi někdo řekl, že mám šifry ze skutečných Svíček, tak bych mu věřil. Jen si nejsem jist, jestli půjdu příště. Někdy je holt méně více.

Miki (Set sail for fail)

Děkujeme za skvělé šifrovačky! :)

Majk (Prahory)

A současně reklamuju nemožnost používání hvězdiček pro cenzuru v příspěvcích :)

Majk (Prahory)

Slovy jedné šifry, kterou jsme si na Vypchu užívali výrazně déle, než jsme museli: tohle bylo kvalitní šifropošustáníčko, udělali jste si s ostatních organizátorů krvy! Možná to mohlo celé být o trochu kratší, ani ten nejlepší lubrikant vás neudrží v mduschopnosti celou noc. Ale jinak klobouk dolů: téma i jeho využití naprosto skvělé, spousta zajímavých šifer. Některé z nich byly vzhledem k systému odsouzeny k tomu, že je nikdo luštit nebude a budou jen vyčekávané, což je škoda.

Lenka (For(r)est)

Nechcem tu vypisovat jednotlivosti, ale ferova hra prebieha podla nasich predstav inak a pravidla, kde nie je napisane, ako sa ta hra hra zrozumiteľne aj pre menej skusene timy, nie su pre mna dostatocne korektne. Pomocku hodnotim ako zbytocnu subjektivne vzhladom na to , ze ak by sme ju dostali na starte, na nasom postupe nic nezmeni, zdoraznujem, ze ide o skusenost zaciarocnikov a mozno o nu budu mat zaujem orgovia

Koty (Bifurkační tým)

@Lenka (Fo(r)est) Mně se naopak letošní předstartovní výhoda líbala, reálně neposkytla žádné zvýhodnění, pomohla rychlému odbavení při startu. Ale například pro náš tým, který se vždy sejde na poslední teplé jídlo před hrou, to bylo skvělé zpříjemnění herního dne. Kéž by všechny výhody byly takové.

Zuza

Teda, to muselo dát příšernou práci. A přitom taková... boží hra. Nemám lepší slova, bylo to naprosto skvělé. Děkujeme. Děkujeme za všechen ten čas.

Lipča (Spící Volové)

@Lenka (For(r)est) Ve kterym vesmiru je obdrzeni startovni obalky o hodinu driv "zdrzeni". Snad vic casu = vetsi sance vse z pravidel spravne pochopit. Nehlede na to, ze pravidla byla napsana naprosto v poradku a korektne. Ale chapu, ze pro nektere tymy to mohl byt informacni sok (a jak takovy sok prekonat?...mit na nej vic CASU).

Diky orgum moc za hru, az se vyspim, tak se urcite vrhnu na liceni vsech zazitku :-)

Lenka (For(r)est)

Sme sklamani z tohrorocnych nefer pravidiel a postupov. Niekedy menej je viac... A treba si rozmysliet, co znamena "pomocka" za vylustenie letakovej sifry. Z nasich skusenosti nas to doteraz vzdy len zdrzalo. Privitali by sme jasne pravidlá a nie zhulenu verziu

Lenka (JÁDRO)

V kvalifikaci TMOU James postoupili do 2. urovne ale system zadan 2. urovne nezobrazuje

Tomáš Kuča

Chybu 502 vrací testovací verze smsinfo (https://smsinfo.kuca.cz), která běžela včera večer. Smsinfo pro hru poběží na https://smsinfo.seslost.cz.

Adri (Véčko)

Tiež nám webinfo nefunguje..

Sváťa (Ferne Sterne)

502 Bad Gateway na SMSinfo je první šifra? :)

Marek (Kokoti ve městě)

Ahoj, vypadl nam jeden clovek na dnes, nemate nekdo zajem? :) jdeme si to hlavne uzit a hodne behame :-D kdyztak kourim zavinac centrum tecka cz pro dalsi info

Tomáš Kuča

Zkontroluju logy po hře. U pár hráčů jsem ověřoval, že došel - kvůli chybě dokonce vícekrát, podle počtu e-mailů v týmu. Možná, že to kvůli tom pak servery později začaly zahazovat jako spam.

Teoretická pantomima

@Kuca: FYI: Nám teda mail nedorazil. Kontroloval jsem i spam a emaily ještě jednou a chybu na naší straně nevidím.

Tomáš Kuča

@Tribon Po zveřejnění posledních informací jsme je rozeslaly i e-mailem. V e-mailu byly stejné informace, které jsou i na stránce týmu.

Teibon (Zlá koťata)

On měl přijít nějaký mail od orgu? Ani tuk.

Tomáš Kuča

@Lenka: Nevím, co myslíš e-mailem robot, napiš na matrix@velkyvuz.cz. Pokud je to ten, který nefunguje, napiš na tomas@kuca.cz

Lenka

Celkom by sa nam to pred zajtrajskom hodilo nejovoriac o tom ze neprisli inštrukcie ktore mali pri prísť. Neviete na aky email o tom napisat organizatorom? Lebo na robot nereaguju

Lenka

Tymu For(r) est sa neda prihlasit do uctu, co s tym?

Aleš

@Filip Leták jde luštit i z obrázku na webu ;).

Martin (PPP)

Ahoj, týmu PPP chybějí dva členové. Pište prosím na martin.juren (at) gmail.com

Díky

Lojza (Hovaďáci)

Ahoj, https://smsinfo.seslost.cz/matrix-2018 funguje, ale neumím se tam přihlásit.

Jana (nevíměknem) (Nevíměknem)

Ahoj, možná jsem lama, ale nějak mi nefrčí https://smsinfo.kuca.cz/ a hlasí: 502 Bad Gateway.

Jak se ze mě stane IT specialista, který to prolomí? :)

Filip (Blackdeath)

Ahoj, nejde mi otevřít leták = hlásí mi to chybu stránky. Jestli šifrou není prolomení tohoto bylo by možné zaslat mi leták na krotilfzavináčseznam.cz díky

Štěpán (cmp)

Ahoj, v týmu cmp se také uvolnilo jedno místo, pokud byste se k nám chtěl někdo přidat, pište na -..-/---/-.../-../.-./--../.-/.-..@-.-./--/.--.//..-././.-../-.-//-.-./...-/..-/-//-.-./--..

idle (Squeak!)

Squeak! má ještě jedno volné místo v týmu. Pište na idle zavináč kai.cz

Ondra (Hlavně se nezranit)

Ahoj, má nějaký smysl, že se členové týmu po vyplnění a kliknutí na uložit nějak napřeházejí nebo je to bug? (koho napíšu na druhé místo, ten skočí na čtvrté například a podobně :D )

Vláďa (Brouk v hlavě)

I Brouku v hlavě chybí jedna hlava ... Pište na vltomas na seznamu, prosím.

Dana (Borci v uvozovkách)

Borci v uvozovkách by taky uvítali 1-2 posily. Pište na vocilka (at) volny.cz

Ladislav Skákal

@Síba Upraveno, děkujeme. :)

Bety (Dršťkový Havran Masového Kašpárka)

Ahoj, taky shanime dva hrace. Kdyby se chtel nekdo pridat Pavlaprochazkovamail (at) seznam.cz

Majk (Prahory)

Trohat: Že by se na webzdarma nesměl propagovat alkohol?

https://goo.gl/9L5eoo

Trohat (Psychokopytníci)

Odkaz na bajku vede na odstavenou doménu :(

Zuzana Dočekalová

@Jana Nechceme. Teda vy nechcete ;-) .

Jana

Ahoj,máme klišé připomínku. Nechcete start hry oficiálně posunout na sobotu 14.04. avšak od 14:04? Bylo by to takové magicky magické nejmagičtejší a jistě by to našim mozkovnám přineslo dalšího rozměru vnímání a prožitku za hry? 😀

Přibík (Teoretická pantomima)

Ahoj, tým Teoretická Pantomima shání dva hráče. Přidá se k nám někdo? piště na michal. pribyl86(at)gmail.com

Robert-Antonio (Jeníčci)

Cool! Před 13 lety jsem netušil, že ten wannabe futuristický design bude jednou těžké retro :-D

Majk (Prahory)

Ještě chybí odkaz na wikiherku a baharis.

Aleš

Fakta o Prahorách. Lidový myslivec. Retro as fuck! <3